1. Opening en mededelingen
Besluit
Na een geanimeerde gezamenlijke lunch wordt de vergadering geopend. L. van der Aa is afwezig wegens persoonlijke omstandigheden.
2. Verslag vorig overleg
Besluit (akkoord):
De notulen van de vorige AB-vergadering worden vastgesteld.
3. Jaarrekening en Jaarverslag 2021
De jaarstukken (jaarverslag en jaarrekening) zijn volgens planning opgesteld. Met de jaarstukken legt het dagelijks bestuur verantwoording af voor het gevoerde beheer over 2021. Het totale bruto resultaat komt uit op een tekort van € 1.013.000. Dit resultaat bestaat samenvattend uit: · Een negatief resultaat op egalisatie loonkosten (salarissen en inhuur) van € 1.208.400; · Een negatief resultaat op egalisatie ICT (Omgevingswet en IV/ICT) van € 163.400 en · Een positief resultaat van per saldo lagere exploitatiekosten van € 358.800. De nadelen op loonkosten en ICT kosten (minder nadelig dan begroot) zijn verrekend met de betreffende egalisatiereserves. De jaarrekening 2021 sluit hierdoor met een positief netto resultaat voor de beide gemeenten van € 358.800.
De jaarrekening is door de accountant voorzien van een goedkeurende verklaring.
Het DB is akkoord gegaan met het voorstel op 22 maart 2022 en legt dit nu ter besluitvorming voor aan het AB.
Besluit (akkoord)
Het AB:
- stelt de jaarrekening 2021 en het jaarverslag vast.
- neemt kennis van het accountantsverslag (rapport van bevindingen en accountantsverklaring)
- stuurt de vastgestelde jaarstukken, inclusief accountantsverslag ter informatie naar de gemeenteraden
4. Organisatiewijziging mbt Concernmanagers
Het Dagelijks Bestuur is op 22 maart 2022 akkoord gegaan met het voorstel Organisatiewijziging met betrekking tot concernmanagers en legt het nu ter besluitvorming voor aan het Algemeen Bestuur.
Besluit (akkoord)
Het AB besluit:
- Per 1 maart 2022 de functie programmamanager op te heffen en daarvoor in de plaats de functie van concernmanager in te stellen.
- De huidige drie programmamanagers, M. Snellen, P. van den Schoor en F. Kabbouti, per 1 maart 2022 te benoemen tot concernmanager van het venster waar zij als programmamanager al aan waren verbonden.
- Per 1 maart 2022 over te gaan tot het instellen van een algemeen managementteam, bestaande uit de twee directieleden, de drie concernmanagers en de directiesecretaris.
Toelichting
Het AB wijst nogmaals op het belang van de werving van 2 nieuwe gemeentesecretarissen die samen met de concernmanagers een krachtig managementteam gaan vormen.
5. Stand van zaken Programmaplan Organisatieontwikkeling
Mondelinge toelichting door H. Derksen.
Besluit
- Het AB neemt kennis van de voortgang van het Programmaplan Organisatieontwikkeling, zoals toegelicht door HD.
- Het AB vraagt aandacht voor de kennismaking met nieuwe medewerkers MGD. Hiertoe wordt voortaan voorafgaand aan de AB-vergadering een kennismakingslunch georganiseerd.
6. Rondvraag
Besluit
Het AB verzoekt MGD te komen met een voorstel over de spelregels voor bestedingen MGD-budget opvang Oekraïense vluchtelingen.